تاريخ : یکشنبه 9 شهریور 1393 | یازار :
+0 به یه ن

فكر مي كنيد كه وقت ورزش كردن را نداريد ؟ اين استراتژيها به شما كمك خواهند كرد كه با فعاليت هايي طي فقط چند دقيقه در روز اندامي متناسب پيدا كنيد .

همه ي ما مي دانيم كه ورزش كردن مي تواند به سلامت و كاهش وزن ما كمك كند . با اين حال طبق نظر جراحان عمومي امريكا 25٪ از بزرگسالان اصلا ورزش نمي كنند . شايد بگوييد " كار از سر و رويمان بالا مي رود .
كي وقت ورزش كردن دارد ؟ مدرسه - خانواده - چه و چه ......." اما ورزش ارزش اين را دارد كه برايش وقت بگذاريد .چون ورزش به صورت مرتب مي تواند استرس روزمره شما را از بين ببرد و روحيه اتان را تقويت كند . در عين حال خطر ابتلاء به ديابت - فشارخون بالا و بيماري قلبي نيز در شما پايين مي آيد . تصميم بگيريد كه حداقل روزي 30 دقيقه فعاليت داشته باشيد اما بهتر است كم كم شروع كنيد . فعاليتهايي را بيابيد كه از آن لذت مي بريد. شما فقط به چند دقيقه در روز نياز داريد تا به فوايد سلامتي دست پيدا كنيد . قبل از شروع يا افزايش سطح فعاليت ابتدا با پزشك خود در ميان بگذاريد .


نكته هايي در مورد رسيدن به تناسب اندام

 


يك كم زودتر از خواب بلند شويد :


ساعت زنگ بيداري خود را فقط 5 دقيقه زودتر كوك كنيد . قبل از اينكه دوش بگيريد حركات كششي و پرشي را انجام دهيد يا يك سي دي ورزشي كوتاه بگذاريد و با آن همراهي كنيد .

يك رفيق و همراه براي خود پيدا كنيد و فعاليت هايتان را با هم انجام دهيد : ورزش كردن همراه با يك دوست بسيار جذاب تر از تنها كار كردن است و مي تواند انگيزه ي خوبي براي شما باشد . از يكي از همكارانتان خواهش كنيد كه موقع ناهار با شما به پياده روي بيايد يا شايد يكي از همسايه ها اين كار را بكند .

 


قبل از ترك محل كارتان لباس ورزشي بپوشيد :


با اين كار به محض رسيدن به خانه آمادگي يك پياده روي كوتاه را داريد .

 


فعاليت هاي تناسب اندام خود را با يك برنامه پيش ببريد :


اگر ورزش كردن را مانند ديگر برنامه ها و قرارهاي خود وارد تقويم كنيد بيشتر به انجام آن علاقه پيدا مي كنيد .

 

 

موفقيت خود را به رسميت بشناسيد و از خود قدرداني كنيد :


تمام ساعتهايي كه براي حفظ سلامتي اتان به فعاليت بيشتر پرداخته ايد را يك جا ثبت كنيد . مثلا به جاي اينكه ازآسانسور استفاده كنيد از پله ها رفت و آمد كرده ايد . پس از هفته ي اول يك جفت كتاني جديد به خودتان جايزه بدهيد يا يك قمقمه آب نو بخريد .

 

ورزش


يك باشگاه خانگي درست كنيد :

 

اگر هميشه لوازم ورزشي در دسترس داشته باشيد راحت مي توانيد 5 دقيقه از آن استفاده كنيد . يك طناب يا يك توپ محكم جاي زيادي از اتاق را اشغال نمي كند .

 

 

زمانيكه تلويزيون تماشا مي كنيد تحرك داشته باشيد :


بيكار يك جا ننشينيد يا بدتر از آن موقع پخش پيامهاي بازرگاني چيپس و پفك نخوريد . به صورت درجا بشينيد و بلند شويد يا تكان تكان بخوريد .

 

با كودكان خود بازي كنيد :


وقتي فرزندانتان بيرون بازي مي كنند فقط آنها را تماشا نكنيد . در شادي آنها نيز شركت كنيد . گرگم به هوا - لي لي يا با هم توپ پرتاب كنيد . اگر كودك شما به بازي كامپيوتري علاقه دارد به فكر اين باشيد كه تغييري در آن ايجاذ كنيد . همه ي اعضاء خانواده با به كارگيري داوراني مخصوص براي رقابت در بوكس - گلف و بولينگ فعاليت كنند .

 


هنگام كار ورزش كنيد :


سطح فعاليت هاي خود را با چرخش گردن و بالا بردن دست ها افزايش دهيد ( دستها را به سمت بيرون از هر دو طرف فشار دهيد و سپس به سمت سقف بالا ببريد ) يا چند بار به لبه ي ميز فشار دهيد و خود را بالا بكشيد .

 


فعاليت خود را بيشتر كنيد :


پس از يك دوره كوتاه فعاليت در طول روز به اين فكر كنيد كه چه موقع هايي مي توانيد هر كدام از اين فعاليت ها را چند دقيقه اي بيشتر كنيد . كليد موفقيت اين است كه كم كم شروع كنيد و به تدريج آن را بالا ببريد . حتي اگرروز پركاري داشته ايد سعي كنيد وقتي را براي فعاليت هاي زيبايي اندام خود در نظر بگيريد . ورزشهاي منظم در واقع سطح انرژي شما را تقويت مي كنند . ورزش دركنار محدود كردن كالري براي كاهش وزن و حفظ وزن سلامتي بسيار حائز اهميت است . دفعه ي بعد كه به دنبال بهانه اي براي رها كردن ورزش مي گرديد فوايد آن را به خاطر بياوريد . اينطوري به خودتان كمك مي كنيد تا روحيه ي بهتري داشته باشيد - زيباتر به نظر برسيد و به طول عمرتان افزوده شود . چه كسي است كه اين را نخواهد ؟


منبع: بيتوته



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: سلامتي
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
 
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :