تاريخ : یکشنبه 9 شهریور 1393 | یازار :
+0 به یه ن

كمكهاي اوليه عبارتند از اقدامات با درمانهاي ساده و فوري كه بلافاصله پس از بروز يك سانحه براي افراد آسيب ديده انجام مي شوند و يا آنكه براي بيماراني كه به سرعت بدحال شده اند ، قبل از رسيدن آمبو لانس ،پزشك و يا افرادي كه در زمينه امداد گري صلاحيت لازم را دارا مي‏باشند ارائه مي گردند...


 

مواد و اقلام مورد نياز براي كمك هاي اوليه


اين گونه وسايل معمولا" در جعبه هاي مخصوص كمك هاي اوليه و يا انواع مناسب ديگري از بسته بندي ها ، در كنار يكديگر نگهداري مي شوند.كيف كمك‏هاي اوليه بايد در اماكن ورزشي ،كارگاهها، ادارات،اماكن تفريحي و در خانه و اتومبيل شخصي نيز وجود داشته باشد.

محتويات بسته هاي كمكهاي اوليه بايد بر طبق ضوابط ايمني اماكن شغلي و يا تفريحي تهيه و تنظيم شده باشند. همچنين اين جعبه ها بايد به وضوح علامت گذاري شده و به سهولت در دسترس باشد. بهتر است شما نيز اينگونه استانداردها را در تهيه و تنظيم جعبه هاي شخصي خود ، مثلا در منزل ، در نظر داشته باشيد، البته در صورت تمايل مي توانيد برخي اقلام اضافي احتمالي نيز به آن بيافزاييد .

 

 

الف : اقلام پايه اي ( ضروري)


- جعبه اي كه بايد ضد آب بوده و به سهولت و به وضوح قابل شناسايي و در دسترس باشد .

- بيست عدد پوشش چسب دار به اندازه هاي معين شده ( اين پوشش ها براي جراحات كوچك و يا سطحي به كار مي روند و انواع ضد آب آنها ، در مورد زخمهاي دستها بهترين انتخاب مي باشند)

- پوششهاي استريل در اندازه هاي متوسط ( شش عدد) ، بزرگ ( دو عدد) و بسيار بزرگ ( دو عدد)

- دو عدد پد استريل چشمي

- شش عدد بانداژ سه گوش

- شش عدد سنجاق ايمني ( سنجاق قفلي). گيره ها و سنجاقها براي تثبيت بانداژ به كار مي روند.

- دستكشهاي استريل و يك بار مصرف

 

 

ب : اقلام مفيد اضافي ( اضافه بر استاندارد ضروري)


- بانداژ لوله اي : اين بانداژها در اشكال ويژه اي براي انگشتان و در مفاصل مورد استفاده قرار مي‏گيرد.

- بانداژ نواري : براي تثبيت موقعيت و حمايت از مفاصل ، ثابت يا محكم كردن پوششها ، محدود ساختن حركات ، حفظ و اعمال فشار روي پوششها و نيز كاهش تورم مي توان از بانداژ نواري استفاده نمود.

- پوششها يا پدهاي كتاني ( هرگز اين پدها را مستقيما روي زخم بكار نبريد ، آنها به عنوان پوشش جذب كننده بيروني و يا بالشتك محافظ مثلا بين زانوها بكار برده شوند.

- تب سنج

- محلولهاي پاك كننده زخم از نوع غير الكلي ( مي توانيد پوست اطراف زخمهاي كوچك و يا دستهاي خودتان را اگر آب و صابون در دسترس نداريد، به كمك آنها تميز كنيد ).

- نوار چسب ( چسبهاي نواري شكل)

- مداد ، دفترچه يادداشت ، انواع اتيكت يا برچسب .(از مداد و دفترچه يادداشت براي ثبت جزئيات واقعه و مشاهدات خود در زمان اقدامات درماني مي‏توانيد استفاده نمائيد . برچسبها هم در علامت گذاري مصدومين در سوانح وسيع كاربرد دارند )

- ماسكهاي محافظت كننده صورت از نوع پلاستيكي يا كاغذي .( اين ماسكها در موقع انجام تنفس مصنوعي مي تواند از انتقال عفونت به شما پيشگيري كند .)

- قيچي ، انبرك موچين(داراي انتها ها يا نوكهاي كند)

- در مورد فعاليتهاي برون شهري : پتو ، كيسه خواب ، چراغ قوه و سوت


منبع: بيتوته


آرديني اوخو
گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: سلامتي
تاريخ : یکشنبه 9 شهریور 1393 | یازار :
+0 به یه ن

آسم يك بيماري تنفسي است كه گاهي اوقات عارض مي‌شود و غالباً حملات آن كوتاه مدت است ولي با رعايت نكاتي بسيار ساده مي‌توان مانع بروز حملات آن شد.


1. از مواد حساسيت‏زا دوري كنيد. اين مواد در فصول خاص بيشتر ديده مي‏شوند. مثلاً در بهار كه زمان گرده افشاني گياهان است، مشكل برخي از بيماران مبتلا به آسم نيز بيشتر مي‏شود. البته گاهي حساسيت به عوامل ديگر مانند آب و هوا، كپكها و ... كه بطور دائم در طبيعت وجود دارند موضع فصلي بودن را نفي مي‏كنند. بنابراين با توجه به مواد حساسيت‏زا شما مي‏توانيد حساسيت به مواد خاص را در خود پيدا كنيد و از آنها دوري جوئيد.

 

2. از هواي آلوده بپرهيزيد مانند دود كارخانه‌ها و اتومبيل‌ها در شهرهاي شلوغ و پرجمعيت.


3. بدون تجويز پزشك دارو استفاده نكنيد و در مراجعه به پزشك، بيماري آسم خود را يادآوري كنيد مثلاً استفاده از آسپرين و يا بعضي از داروهاي ضدالتهاب مانند ايندومتاسين و ايبوبروفن كه متاسفانه در كشور ما بدون تجويز پزشك به طور وسيع استفاده مي‏شود خود از عوامل تشديد كننده آسم است.

 

4. داروهايي كه به منظور پيشگيري از بروز حملات آسم تجويز مي‏شوند را به طور منظم مصرف كنيد. توجه داشته باشيد كه حتي اگر احساس مي‏كنيد مشكلي نداريد مصرف داروها را قطع نكنيد.

 

5. جهت از بين بردن گرد وغبار درون رختخواب، پتو و ملحفه‏ها را با آب بسيار داغ (60 درجه) بشوئيد و آنها را در آفتاب خشك كنيد.

 

6. عوامل شغلي نيز يك پديده مهم در تشديدحملات آسم مي‌باشند. ذرات چوب و سبزيجات، داروها، پلاستيكها، رنگها، مواد پاك‌كننده و فضولات حيواني باعث تشديد بيماري مي‏شوند. اگر شما در روزهاي تعطيل حال عمومي بهتري داريد ولي با شروع كار بدتر مي‏شويد، به احتمال زياد مشكل شما مربوط به شغلتان است.

 

7. حتي الامكان مواظب باشيد دچار عفونت تنفسي نشويد. عفونتهاي ويروسي نيز اهميت خاص دارند، ممكن است هفته‏ها بعد از عفونت همچنان از حمله آسم رنج ببريد.

 

8. از ورزش كردن در هواي سرد و خشك اجتناب كنيد، زيرا هواي سرد و خشك باعث تشديد بيماري شما مي‏شود مثلاً شنا در استخر آب گرم بسيار بهتر از اسكي و ساير ورزش‏هاي زمستاني است.

 

9. در زمان‏هايي كه ميزان گرده افشاني گياهان به حداكثر خود مي‏رسد (معمولاً ساعت 7 تا 10 صبح، 5 تا 9 بعدازظهر) درها و پنجره‏ها را بسته نگاه داريد. اين امر بخصوص در فصل بهار سبب كاهش تماس با آلرژن‏هاي مورد نظر مي‏شود.

 

10. پوشش‏هاي غيرقابل نفوذ و ضد گرد و غبار ويژه‏اي روي بالش و تشك بكشيد به طوري كه مانع ادامه زندگي هيره‏ها* در آنها شود.

 

11. از استعمال سيگار به ويژه در اتاق خواب خودداري كنيد.

 

12. بوهاي تند و دود ناشي از آشپزي را از خانه خارج كنيد.

 

13. از صابون، شامپو يا لوسيوني كه بوي عطر مي‏دهد و از بخورهاي محرك استفاده نكنيد.

 

14. از نگهداري حيوانات خانگي، بويژه در اتاق خواب خودداري كنيد. در صورت عدم امكان اجتناب، شستشوي هفتگي حيوان مزبور توصيه مي‏شود.

 

15. پرده‏ها و اسباب بازيهاي پشمي و پارچه‏اي كودكان را به طور مرتب شستشو دهيد.

 

16. چون برخي از گونه‏هاي سوسك، بيش از هيره‏ها باعث بروز آسم مي‏شوند، نظافت و بهداشت خانه‏هاي آلوده به طور منظم و كامل توصيه مي‏شود.

 

17. از هيجانات روحي دوري كنيد.

 

 

● به ياد داشته باشيد كه :


ماشه‏ي حمله آسم ممكن است با محرك‏هاي گوناگون چكانده شود مانند: سردي هوا، دود سيگار، عفونتهاي ويروسي، استرس، ورزش، بو و دارو (به ويژه آسپيرين و داروهاي ضدالتهاب غير استروئيدي)


منبع: بيتوته


گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: سلامتي
+0 به یه ن

تنها با انتخاب مواد غذايي سالم و ريزمغذي‌هاي مناسب مي‌توان احتمال ابتلا به سرطان را به طور چشمگيري كاهش داد ؛ براي اين كار لازم است عوامل مختلف رژيم غذايي را كه به عنوان تحريك كننده سرطان هستند شناخت و از آنها پرهيز كرد.


طبق برآورد موسسه تحقيقات بين‌المللي سرطان، حداقل 35 درصد از تمام سرطان‌ها و بيش از نيمي از سرطان‌هاي دستگاه گوارش با نوع تغذيه ارتباط دارند.
مواد غذايي محرك سرطان مانند چربي‌هاي اكسيد شده روغن كه به دفعات براي سرخ كردن استفاده شده، مواد غذايي كهنه ، نوشيدني ‌ها و غذاهاي خيلي داغ ، چاقي و اضافه ‌وزن از عوامل بسيار مهم در بروز سرطان هستند


از مواد غذايي مهاركننده سرطان مي‌توان مواد غذايي غني از فيبر ، كلسيم، ويتامين دي و اي و سي و آ و ب 12، سبزي و ميوه‌هاي تازه، ماهي و اسيد چرب امگا 3 و مقادير كافي آب در روز را نام برد.

 

از مواد غذايي غني از فيبر مي‌توان گندم كامل (سبوس‌دار)، حبوبات و آجيل را عنوان كرد.
سبزي و ميوه‌ها بويژه سبزي‌هاي سبز تيره، نارنجي يا متمايل به زرد، چغندر، هويج، مارچوبه، پياز، سير و زردچوبه غني از فيبر و انواع ويتامين‌ها هستند.

 

پيشگيري از سرطان


بعلاوه استفاده بيشتر از ميوه و سبزي‌هاي تازه حداقل 5 وعده در روز به طوري كه شما سير شويد در عدم مصرف غذاي ناسالم كمك مي‌كند.


براي تامين نياز روزانه كلسيم و ويتامين D از شير و فرآورده‌هاي لبني كم‌چرب استفاده كنيد.
براي استفاده از فوايد غلات به جاي نان سفيد ، تافتون و لواش از نان‌هايي مانند سنگك و نان سبوس‌دار استفاده كنيد.


نوشيدن روزانه حداقل 6 تا 8 ليوان آب به جاي نوشابه‌هاي گازدار و آبميوه‌ هاي شيرين توصيه مي‌شود. براي استفاده از كپسول‌هاي حاوي روغن ماهي و ويتامين E با پزشك خود مشورت كنيد.


سعي كنيد از غذاهاي آماده مثل ساندويچ ، پيتزا ، كنسرو آماده و غذاهاي سرح شده بيش از يك بار در هفته استفاده نكنيد.


به ياد داشته باشيد مصرف مواد غذايي تحريك‌كننده سرطان اگر با مصرف سيگار، چاقي و اضافه وزن همراه باشد خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي‌دهد.


منبع: بيتوته



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: سلامتي
تاريخ : یکشنبه 9 شهریور 1393 | یازار :
+0 به یه ن

فكر مي كنيد كه وقت ورزش كردن را نداريد ؟ اين استراتژيها به شما كمك خواهند كرد كه با فعاليت هايي طي فقط چند دقيقه در روز اندامي متناسب پيدا كنيد .

همه ي ما مي دانيم كه ورزش كردن مي تواند به سلامت و كاهش وزن ما كمك كند . با اين حال طبق نظر جراحان عمومي امريكا 25٪ از بزرگسالان اصلا ورزش نمي كنند . شايد بگوييد " كار از سر و رويمان بالا مي رود .
كي وقت ورزش كردن دارد ؟ مدرسه - خانواده - چه و چه ......." اما ورزش ارزش اين را دارد كه برايش وقت بگذاريد .چون ورزش به صورت مرتب مي تواند استرس روزمره شما را از بين ببرد و روحيه اتان را تقويت كند . در عين حال خطر ابتلاء به ديابت - فشارخون بالا و بيماري قلبي نيز در شما پايين مي آيد . تصميم بگيريد كه حداقل روزي 30 دقيقه فعاليت داشته باشيد اما بهتر است كم كم شروع كنيد . فعاليتهايي را بيابيد كه از آن لذت مي بريد. شما فقط به چند دقيقه در روز نياز داريد تا به فوايد سلامتي دست پيدا كنيد . قبل از شروع يا افزايش سطح فعاليت ابتدا با پزشك خود در ميان بگذاريد .


نكته هايي در مورد رسيدن به تناسب اندام

 


يك كم زودتر از خواب بلند شويد :


ساعت زنگ بيداري خود را فقط 5 دقيقه زودتر كوك كنيد . قبل از اينكه دوش بگيريد حركات كششي و پرشي را انجام دهيد يا يك سي دي ورزشي كوتاه بگذاريد و با آن همراهي كنيد .

يك رفيق و همراه براي خود پيدا كنيد و فعاليت هايتان را با هم انجام دهيد : ورزش كردن همراه با يك دوست بسيار جذاب تر از تنها كار كردن است و مي تواند انگيزه ي خوبي براي شما باشد . از يكي از همكارانتان خواهش كنيد كه موقع ناهار با شما به پياده روي بيايد يا شايد يكي از همسايه ها اين كار را بكند .

 


قبل از ترك محل كارتان لباس ورزشي بپوشيد :


با اين كار به محض رسيدن به خانه آمادگي يك پياده روي كوتاه را داريد .

 


فعاليت هاي تناسب اندام خود را با يك برنامه پيش ببريد :


اگر ورزش كردن را مانند ديگر برنامه ها و قرارهاي خود وارد تقويم كنيد بيشتر به انجام آن علاقه پيدا مي كنيد .

 

 

موفقيت خود را به رسميت بشناسيد و از خود قدرداني كنيد :


تمام ساعتهايي كه براي حفظ سلامتي اتان به فعاليت بيشتر پرداخته ايد را يك جا ثبت كنيد . مثلا به جاي اينكه ازآسانسور استفاده كنيد از پله ها رفت و آمد كرده ايد . پس از هفته ي اول يك جفت كتاني جديد به خودتان جايزه بدهيد يا يك قمقمه آب نو بخريد .

 

ورزش


يك باشگاه خانگي درست كنيد :

 

اگر هميشه لوازم ورزشي در دسترس داشته باشيد راحت مي توانيد 5 دقيقه از آن استفاده كنيد . يك طناب يا يك توپ محكم جاي زيادي از اتاق را اشغال نمي كند .

 

 

زمانيكه تلويزيون تماشا مي كنيد تحرك داشته باشيد :


بيكار يك جا ننشينيد يا بدتر از آن موقع پخش پيامهاي بازرگاني چيپس و پفك نخوريد . به صورت درجا بشينيد و بلند شويد يا تكان تكان بخوريد .

 

با كودكان خود بازي كنيد :


وقتي فرزندانتان بيرون بازي مي كنند فقط آنها را تماشا نكنيد . در شادي آنها نيز شركت كنيد . گرگم به هوا - لي لي يا با هم توپ پرتاب كنيد . اگر كودك شما به بازي كامپيوتري علاقه دارد به فكر اين باشيد كه تغييري در آن ايجاذ كنيد . همه ي اعضاء خانواده با به كارگيري داوراني مخصوص براي رقابت در بوكس - گلف و بولينگ فعاليت كنند .

 


هنگام كار ورزش كنيد :


سطح فعاليت هاي خود را با چرخش گردن و بالا بردن دست ها افزايش دهيد ( دستها را به سمت بيرون از هر دو طرف فشار دهيد و سپس به سمت سقف بالا ببريد ) يا چند بار به لبه ي ميز فشار دهيد و خود را بالا بكشيد .

 


فعاليت خود را بيشتر كنيد :


پس از يك دوره كوتاه فعاليت در طول روز به اين فكر كنيد كه چه موقع هايي مي توانيد هر كدام از اين فعاليت ها را چند دقيقه اي بيشتر كنيد . كليد موفقيت اين است كه كم كم شروع كنيد و به تدريج آن را بالا ببريد . حتي اگرروز پركاري داشته ايد سعي كنيد وقتي را براي فعاليت هاي زيبايي اندام خود در نظر بگيريد . ورزشهاي منظم در واقع سطح انرژي شما را تقويت مي كنند . ورزش دركنار محدود كردن كالري براي كاهش وزن و حفظ وزن سلامتي بسيار حائز اهميت است . دفعه ي بعد كه به دنبال بهانه اي براي رها كردن ورزش مي گرديد فوايد آن را به خاطر بياوريد . اينطوري به خودتان كمك مي كنيد تا روحيه ي بهتري داشته باشيد - زيباتر به نظر برسيد و به طول عمرتان افزوده شود . چه كسي است كه اين را نخواهد ؟


منبع: بيتوته



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: سلامتي
تاريخ : چهارشنبه 5 شهریور 1393 | یازار :
+0 به یه ن

بيماري هاي لثه مهمترين علت از دست دادن دندانها در بزرگسالي است.

 

 

دبير علمي نهمين كنگره ساليانه انجمن علمي پريودنتولوژي گفت: بيماري هاي لثه و تحليل لثه مهمترين علت لق شدن و از دست دادن دندان ها در دوران بزرگسالي است.

 

 

دكتر "سعيد سادات‌منصور" روز چهارشنبه در جريان برگزاري نهمين كنگره ساليانه انجمن علمي پريودنتولوژي در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بيماري هاي لثه و پوسيدگي هاي دنداني مهمترين علل از دست دادن دندان ها به شمار مي رود كه عامل پوسيدگي دندان بيشتر در سنين پايين تر باعث از دست دادن دندان ها مي شود.

 

 

وي اضافه كرد: علاوه بر پوسيدگي هاي دنداني، عواملي همچون تصادفات و وارد آمدن ضربه به دهان از عوامل از دست دادن دندان ها در سنين پايين است، اما هر چه سن بالا مي رود بيماري هاي لثه و تحليل بافت هاي لثه هم بيشتر مي شود.

 

 

وي با اشاره به اينكه ايجاد پلاك هاي ميكروبي دندان يكي از مهمترين علل ايجاد بيماري هاي لثه است گفت: پلاك هاي ميكروبي به صورت يك لايه نازك روي دندان ها است كه به مرور زمان سفت مي شود، در حالي كه با مسواك زدن به صورت دوبار در روز و استفاده از نخ دندان مي توان از ايجاد اين پلاك هاي ميكروبي جلوگيري كرد.

 

 

وي اضافه كرد: شست و شوي دهان با آب ‌نمك راه خوبي است؛ اما از نمك خالي براي مسواك‌زدن بايد پرهيز كرد زيرا باعث ساييدگي دندان و بيماري‌هاي لثه مي‌شود.

 

 

سادات منصور يادآور شد: بيماري هاي لثه در ابتدا به صورت التهاب هاي لثه اي بروز مي كنند كه پيشرفت اين التهاب هاي لثه اي با تحليل استخوان و ايجاد بيماري هاي بافت لثه اي همراه مي شود.

 

 

وي با اشاره به اينكه بيماري‌هاي پريودنتال با بسياري از بيماري‌هاي ديگر بدن ارتباط دارد گفت: به عنوان مثال اين بيماري‌ها با بيماري‌هاي قلبي به دليل داشتن فاكتور مشترك ارتباط زيادي دارد، همچنين بيماري‌هاي لثه به عنوان ششمين علامت بيماري ديابت شناخته شده است.

 

 

دبير علمي نهمين كنگره پريودنتولوژي گفت: علت ارتباط تنگاتنگ بيماري‌هاي لثه با ساير بيماري‌ها اين است كه بافت اطراف دندان خون‌رساني بالايي دارد و مي‌تواند در صورت عفونت آن را به داخل خون وارد كند.

 

 

وي در خصوص علم پريودنتولوژي با اشاره به اينكه ، اين علم به شناسايي نسوج در برگيرنده دندان ها مي پردازد گفت: مي توان به ظاهر دندان هاي سالمي داشت، اما به علت مشكلات لثه اين دندان ها لق مي شوند و كارايي لازم را از دست مي دهند.

 

 

وي با اشاره به برگزاري نهمين كنگره انجمن علمي پريودنتولوژي ايران گفت: دراين كنگره به پيشرفت هاي جديد در زمينه پيشگيري و درمان بيماري هاي لثه با حضور متخصصان ايراني و متخصصاني از كشورهاي آمريكا، فرانسه، اردن، ايتاليا، سوييس مورد بررسي قرار مي گيرد.

 

 

دبير علمي نهمين كنگره پريودنتولوژي ايران يادآور شد: در اين كنگره سه روزه انواع تكنيك‌هاي جراحي، روش‌هاي بازسازي فك و درمان و ايمپلنت مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

 

 

در اين كنگره 150 مقاله براي ارايه به صورت سخنراني و پوستر مورد پذيرش واقع شده كه از اين بين حدود 65 مقاله به صورت سخنراني در ميزگردهاي تخصصي ارايه مي شود.

 

 

نهمين كنگره ساليانه انجمن علمي پريودنتولوژي ايران از 18 تا 20 آذر ماه در هتل المپيك تهران برپا است.


منبع: بيتوته



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: سلامتي
تاريخ : چهارشنبه 5 شهریور 1393 | یازار :
+0 به یه ن

دانشمندان در جديدترين تحقيقات خود به اين نتيجه رسيده اند كه اين دو ادويه تاثير بسيار شگرفي بر روي بدن دارند.

زردچوبه و فلفل با محدود كردن رشد سلول هاي اوليه سرطاني، مي تواند در پيشگيري از ابتلا به سرطان سينه موثر واقع شود.

دانشمندان در مركز پزشكي دانشگاه ميشيگان اعلام كردند زردچوبه و فلفل با محدود كردن رشد سلول هاي اوليه سرطاني، مي تواند در پيشگيري از ابتلا به سرطان سينه موثر واقع شود.


روش هاي كنوني شيمي درماني در رويارويي با سلول هاي اوليه سرطاني كارساز نيستند و همين امر اغلب موجب بازگشت بيماري و عود سرطان مي شود.


بر اساس اين گزارش پژوهشگران دريافتند هنگامي كه تركيبات مشتق از ادويه هاي غذايي مثل زردچوبه و فلفل به محيط كشت سلولهاي سرطاني سينه اضافه شود، رشد سلول هاي اوليه سرطاني تا حدود 20 برابر متوقف مي شود واين در حاليست كه رشد سلول هاي عادي تمايز يافته در محيط كشت، تغيير نمي كند.


منبع: بيتوته



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: سلامتي
تاريخ : چهارشنبه 5 شهریور 1393 | یازار :
+0 به یه ن
اگر شما براي آزمايش قندخون مراجعه كنيدو قند ناشـتاي شـما زير 100 باشـد يك فـرد طبيعي ازنظرقـندخون هسـتيد ونگراني بابت بيمـاري ديـابت نداريد. اما اگر اين عدد (قند ناشتاي صبح) از 126 بالاتر باشد و يا پس از مصرف 75 گرم گلوكز يا همان شربت قندي كه به شما براي اين تست مي خورانند اين عدد بالاي 200 باشد شما مبتلا به ديابت هستيد. بعضي اوقات قند بالاي 200 به همراه علائم پرنوشي و پرادراري است. اما در ميان اين 2 گروه (سالم و بيمار)، افرادي وجود دارند كه قند خونشان در محدوده وسط يعني بين 100 تا 126 است. اين گروه را كه بعداً قرار است ديابت بگيرند، افراد پري ديابت يا دچار اختلال در تحمل گلوكز مي ناميم كه نيازمند درمان نيستند و بايد با اصلاح شيوه زندگي خود و كاهش وزن و ترك غلط تغذيه اي از ابتلاي زودرس به ديابت پيشگيري كنند. متأسفانه شيوع چاقي در جوامع امروز باعث شده بسياري افراد در گروه مبتلايان به ديابت يا در مرحله قبل از آن قرار داشته باشند و به نشانگان متابوليك دچار باشند.

وقتـي افراد داراي قـند خـون بيـن 100 تا 126 هسـتند، هيـچ علامتـي ندارنـد و حتـي تا مـوقعي كه قـند خـون به حـدود 180 نرسـد نيـز به دليل آنكه از ادرار دفع نمي شود و با خودش آب دفع نمي كند، فرد احساس تشنگي نمي كند و چون نيازمند به نوشيدن آب نيست يا دفع ادرار زياد نمي شود و علامتي ندارد به پزشك مراجعه نمي كند. اين در حاليست كه قند بالاي موجود در خون، به طور پنهاني مشغول صدمه زدن به بافت هاي بدن است. در اين حالت است كه بيماري ديابت، به طور پنهاني به چشم ها، كليه، عروق و اعصاب شما آسيب مي رساند.

گاه به طور اتفاقي با يك آزمايش خون متوجـه بالا بـودن قند مي شـويم و گاهي شـما به خـاطر مشكلات چشـمي و يا درگيـري عـروق و اعصـاب پا به پزشك مراجعه مي كنيد و هرگز نمي دانيد اين بيماري مرموز چگونه از حدود يك دهه پيش، به طور پنهاني به شما آسيب رسانده است.

ديابت


چاره چيست؟


الگوهاي ارزيابي سلامت دنيا توصيه مي كنند افراد بالاي 45 سال، هر 3 سال يك آزمايش قند خون بدهند. گروه هايي كه وزن بالا دارند و يا مبتلا به فشار خون بالا هستند و يا خانم هايي كه در دوران بارداري، به افزايش قند خون و ديابت بارداري دچار شده و يا گروهي از خانم ها كه اختلال تخمك گذاري دارند بايد حتي در سنين كمتر با فاصله هاي كوتاه تر از نظر قند خون بررسي شوند و آزمايش بدهند.

اگر قند بالاي خون اين افراد شناسائي شود، در واقع با اقدام به موقع ديابت پنهاني كشف شده و از عوارض آن مصون مي مانند.



منبع: بيتوته



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: سلامتي
تاريخ : سه شنبه 4 شهریور 1393 | یازار :
+0 به یه ن

قهوه از سرطان پوست جلوگيري مي كند


اضافه كردن يك فنجان قهوه به رژيم غذايي روزانه پس از هر نوبت ورزش روزانه ممكن است مانع از ابتلا به سرطان پوست شود.

دكتر سيامك روشن، متخصص پوست و مو به باشگاه خبرنگاران گفت: تلفيقي از ورزش روزانه به علاوه كافئين موجود در يك فنجان قهوه باعث نابودي سلول هاي سرطاني مي شود كه بر اثر اشعه ماورا بنفش خورشيد در طول مدت ورزش روزانه آسيب ديده اند كه همين امر مانع از ابتلا به سرطان پوست مي شود.

وي افزود: بر خلاف سلول هاي معمولي كه توانايي تنظيم اكسيژن را دارند سلول هاي سرطاني در تنظيم اكسيژن خود، دچار مشكل هستند كه با مصرف قهوه مي توان اين عارضه را برطرف كرد.


در زمستان نياز بدن به ويتامين Dبيشتر مي‌شود


با رسيدن فصل سرما، كوتاه تر شدن روزها و كاهش طول مدت تابش نور خورشيد نياز بدن به ويتامين D بيشتر مي شود.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه كريتون اعلام كرده اند كه ويتامين D يكي از بهترين مواد براي مبارزه و جلوگيري از بروز بسياري بيماريها از جمله سرطان به شمار مي رود كه اصلي ترين و طبيعي ترين منبع آن نور خورشيد است.

بررسي ها نشان داده افرادي كه به ميزان كافي از ويتامين D استفاده مي كنند 60 درصد كمتر از بقيه دچار انواع بيماريهاي سخت و سرطان مي شوند.

و به دليل اينكه در فصل سرما و زمستان مدت زمان تابش خورشيد به زمين كاهش مي يابد بهتر است براي مصرف كافي از اين ويتامين استفاده از انواع ماهي و روغن ماهي را افزايش دهيم. حتي در مواردي با مشورت پزشك مي توان در اين فصول به ويژه در مكانهايي كه آسمان ابري تري دارند از مكمل هاي ويتامين D استفاده كرد.

البته لازم به ذكر است كه مقدار مناسب اين ويتامين روزانه 200 تا 400 واحد است. همين مقدار به منظور جلوگيري از بسياري بيماريها كافي بوده و استفاده بيشتر آن جايز نيست. زيرا به واسطه اينكه ويتامين D محلول در چربي است مانند ويتامينهاي محلول در آب از بدن دفع نمي شود و مازاد آن باقي مي ماند.

اما براي زنان باردار و افرادي كه مشكلات خاص دارند بنا به تجويز پزشك استفاده از اين ويتامين حداكثر تا روزي 1000 واحد افزايش مي يابد.

ويتامينd

موهاي من خشك شده. .. چرا ؟


خشكي مو يكي از عارضه هاي مو مي باشد كه اسباب ناراحتي افرادي كه داراي اين نوع مو مي باشد، گرديده است.

به گزارش سلامت نيوز، مهم ترين شايعات خشكي مو، شوره ي سر و موخوره مي باشد. از عواملي كه منجر به خشكي مو مي گردد مي توان به موارد زير اشاره نمود:

عوامل ارثي، عوامل هورموني، فصل زمستان، نوع شامپو، كمبود ويتامين، تغذيه نامناسب، سشوار با حرارت بالا، رنگ كردن مو، در معرض گردو غبار بودن، شانه هاي نامناسب و ..


پزشكان جهت درمان خشكي مو، موارد ذيل را توصيه مي كنند:


- كم كردن دفعات شست و شوي مو

- شست و شوي ساقه هاي مو با با نرم كننده هاي حاوي پروتيئن و ويتامين

- استفاده از كرم هاي مو

- ماساژ دادن پوست سر با روغن هاي گياهي ( بادام شيرين و. .. )

- استفاده از شامپو هاي مخصوص موي خشك و شامپوهاي حاوي پروتئين، انواع ويتامين، گلسيرين، عسل، رويال ژل، انواع روغن هاي گياهي و. ..


منبع: بيتوته



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: سلامتي
تاريخ : سه شنبه 4 شهریور 1393 | یازار :
+0 به یه ن

اين متخصصان مي‌گويند: كباب كردن يك روش كم چربي براي طبخ غذا است اما بايد هوشيار باشيم كه اگر گوشت كبابي زياد مصرف شود خطر ابتلا به سرطان را در پي خواهد داشت. اين مطالعات نشان مي‌دهد كه برگرها و كباب‌هاي آبدار بويژه در حالت نيم سوز و ذغالي شده حاوي مواد سرطان‌زا هستند. محققان در توضيح اين مطلب مي‌گويند: وقتي شما گوشت را روي ذغال كباب مي‌كنيد، مقداري از چربي گوشت روي ذغال و خاكستر مي‌ريزيد و وقتي چربي با اين حرارت بسيار زياد برخورد مي‌كند ماده سرطان‌زا توليد مي‌شود كه اين ماده با دود حمل شده و دوباره به گوشت برمي‌گردد و براي بدن خطرناك است. لذا متخصصان تغذيه توصيه مي‌كنند كه يك روش سالم و بي ضرر براي كباب كردن گوشت، سرخ كردن و يا تنوري كردن اين ماده خوراكي است. اين متخصصان تاييد مي‌كنند كه طبخ غذا در مدت زمان طولاني تر و در دماهاي پايين‌تر روش بسيار بهتر و سالم تري است. به علاوه طبخ جوجه بدون پوست‌ و مرغ و گوشت لخم نيز توصيه مي‌شود چرا كه مقدار چربي كه از اين نوع گوشت‌ها ممكن است روي ذغال بريزد به ميزان قابل توجهي كمتر است و در نتيجه از مقدار مواد سرطان‌زايي كه ممكن است توليد شوند، كاسته خواهد شد.

منبع: بيتوته



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: سلامتي
+0 به یه ن

نكات مهم سلامتي در استفاده از كولرهاي آبي
هنگام استفاده از كولرهاي آبي، اولين توصيه سلامتي كه بايد مورد توجه قرار بگيرد، تعويض سالانه پوشال‌هاي كولر و قرار نگرفتن در معرض باد مستقيم كولر مي باشد.
رطوبت و آلودگي پوشال‌هاي كولر، شرايط مناسبي براي رشد انواع ميكروب‌ها و قارچ‌ها است و بسياري از آلرژي ها و يا سرماخوردگي هايي مداوم در تابستان به دليل عدم تعويض سالانه پوشال كولرها مي باشد. قارچ‌هايي مانند آسپرژيلوس مي‌توانند بيماري‌زا باشند. البته افراد سالم و عادي معمولا دچار مشكل نمي‌شوند، ولي در مورد افرادي كه دچار بيماري‌هاي ريوي هستند اين قارچ‌ها ممكن است باعث بيماري شوند. از آنجا كه پوشال، شرايط بروز بيماري‌ را فراهم مي‌كند، بهتر است هر سال پوشال‌ها تعويض شوند و در چند روز ابتدايي استفاده از كولر، در و پنجره‌ها باز گذاشته شوند. 

 

پوشال ها و دريچه هاي ورود هواي كولر در طول چند ماهي كه از آن استفاده نشده، به شدت پر از گرد و خاك و ذرات معلق موجود در هوا شده و زماني كه شما كولر را راه مي اندازيد، تمام اين گردوغبار را به درون منزل تان هدايت مي كنيد. به همين دليل توصيه مي شود پوشال هاي كولر ساليانه تعويض و دريچه هاي كولر هم تا حد امكان از وجود گردوغبار هوا پاك كنيد.

 

اگر اين چند نكته را رعايت نكنيد، به طور حتم باعث پخش گرد وغبار زيادي در فضاي خانه خواهيد شد. اين گرد و غبار مي توانند مشكلاتي را براي سيستم تنفسي فوقاني و تحتاني، مخصوصا براي بچه ها، سالمندان يا افراد مبتلا به ناراحتي هاي تنفسي ايجاد كند.
در ضمن بهتر است براي پيشگيري از ورود گرد وغبارهاي آلرژي زا به درون منزل هنگام راه اندازي كولر، دريچه هاي كولر را يك به يك باز كنيد و قبل از باز كردن آنها هم يك دستمال كاملا مرطوب را (در حالي كه ماسك مناسبي روي دهان و بيني تان گذاشته ايد) جلوي دهانه خروجي هواي كولر بگيريد تا گردوغبار به جاي ورود به منزل، به آن دستمال مرطوب بچسبند و وارد فضا نشوند.


 يكي از راه هاي پيشگيري از ورود گرد وغبار بيش از اندازه در طول پاييز و زمستان به درون دريچه هاي كولر اين است كه يك كاور ضخيم مثلا از جنس برزنت، براي كولر تهيه كنيد و در طول فصل هايي كه از اين وسيله استفاده نمي كنيد، كاور را روي آن بكشيد.


 كولر و سرماخوردگي در تابستان
اگرچه سرما به تنهايي نمي‌تواند سرماخوردگي ايجاد كند، اما تغيير دما مي‌تواند زمينه را براي ايجاد عفونت فراهم كند. به همين خاطر بهتر است براي پيشگيري از سرماخوردگي، زماني كه از محيط گرم بيرون وارد خانه مي‌شويم، بلافاصله كولر را روشن نكنيم و يا حداقل در معرض باد مستقيم كولر قرار نگيريم و  از اين‌قبيل تغيير دماهاي ناگهاني پرهيز كنيم.


نكته آخر هم درباره چيلرها و كولرهاي گازي است. از آنجا كه ميزان رطوبت موجود در اين دستگاه ها بسيار كم است، تنها مشكل مطرح شده در مورد آن ها هم همان مشكلات مربوط به روزهاي ابتدايي راه اندازي شان است، يعني مصرف كنندگان اين خنك كننده ها هم بايد شرايط بهداشتي مناسبي را هنگام راه اندازي آنها در آغاز فصل رعايت كنند تا با كمترين ورود و پخش گردوخاك به درون منزل مواجه شوند. در نهايت اينكه پايين بودن ميزان رطوبت اين دستگاه ها باعث مي شود كه بحث انتقال قارچ ها به وسيله آنها چندان مطرح نباشد.


 مهم ترين توصيه بهداشتي
همان‌طور كه گفته شد، بهتر است پوشال‌ها هر سال تعويض شوند، اما اگر به هر دليلي نتوانستيد پوشال‌هاي كولر را تعويض كنيد، بهترين راه براي خلاص شدن از باكتري‌هاي رشد كرده در پوشال‌ها اين است كه محلولي شامل 10 درصد پركلرين و 90 درصد آب درست كنيد و در كف كولر بريزيد. سپس پمپ آب را روشن كنيد تا پوشال‌ها حسابي با محلول كلرين وآب خيس بخورند. بعد از چند دقيقه پمپ آب را خاموش كنيد و آب كولر را تخليه كرده، آب تميز در كفي كولر بريزيد و دو مرتبه پمپ آب را روشن كنيد تا پوشال‌ها تميز شوند.
 استفاده از كولرهاي آبي در شرايط آب و هوايي با رطوبت نسبي مناسب (40 تا 60 درصد) قابل توصيه است. كولر آبي دماي محيط داخلي منزل يا محيط كار را به 26 يا 28 درجه سانتي‌گراد مي‌رساند.


منبع : tebyan.net



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: سلامتي
یارپاق لار: [1] [2]
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
 
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :