تاريخ : سه شنبه 4 شهریور 1393 | یازار :
+0 به یه ن

قهوه از سرطان پوست جلوگيري مي كند


اضافه كردن يك فنجان قهوه به رژيم غذايي روزانه پس از هر نوبت ورزش روزانه ممكن است مانع از ابتلا به سرطان پوست شود.

دكتر سيامك روشن، متخصص پوست و مو به باشگاه خبرنگاران گفت: تلفيقي از ورزش روزانه به علاوه كافئين موجود در يك فنجان قهوه باعث نابودي سلول هاي سرطاني مي شود كه بر اثر اشعه ماورا بنفش خورشيد در طول مدت ورزش روزانه آسيب ديده اند كه همين امر مانع از ابتلا به سرطان پوست مي شود.

وي افزود: بر خلاف سلول هاي معمولي كه توانايي تنظيم اكسيژن را دارند سلول هاي سرطاني در تنظيم اكسيژن خود، دچار مشكل هستند كه با مصرف قهوه مي توان اين عارضه را برطرف كرد.


در زمستان نياز بدن به ويتامين Dبيشتر مي‌شود


با رسيدن فصل سرما، كوتاه تر شدن روزها و كاهش طول مدت تابش نور خورشيد نياز بدن به ويتامين D بيشتر مي شود.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه كريتون اعلام كرده اند كه ويتامين D يكي از بهترين مواد براي مبارزه و جلوگيري از بروز بسياري بيماريها از جمله سرطان به شمار مي رود كه اصلي ترين و طبيعي ترين منبع آن نور خورشيد است.

بررسي ها نشان داده افرادي كه به ميزان كافي از ويتامين D استفاده مي كنند 60 درصد كمتر از بقيه دچار انواع بيماريهاي سخت و سرطان مي شوند.

و به دليل اينكه در فصل سرما و زمستان مدت زمان تابش خورشيد به زمين كاهش مي يابد بهتر است براي مصرف كافي از اين ويتامين استفاده از انواع ماهي و روغن ماهي را افزايش دهيم. حتي در مواردي با مشورت پزشك مي توان در اين فصول به ويژه در مكانهايي كه آسمان ابري تري دارند از مكمل هاي ويتامين D استفاده كرد.

البته لازم به ذكر است كه مقدار مناسب اين ويتامين روزانه 200 تا 400 واحد است. همين مقدار به منظور جلوگيري از بسياري بيماريها كافي بوده و استفاده بيشتر آن جايز نيست. زيرا به واسطه اينكه ويتامين D محلول در چربي است مانند ويتامينهاي محلول در آب از بدن دفع نمي شود و مازاد آن باقي مي ماند.

اما براي زنان باردار و افرادي كه مشكلات خاص دارند بنا به تجويز پزشك استفاده از اين ويتامين حداكثر تا روزي 1000 واحد افزايش مي يابد.

ويتامينd

موهاي من خشك شده. .. چرا ؟


خشكي مو يكي از عارضه هاي مو مي باشد كه اسباب ناراحتي افرادي كه داراي اين نوع مو مي باشد، گرديده است.

به گزارش سلامت نيوز، مهم ترين شايعات خشكي مو، شوره ي سر و موخوره مي باشد. از عواملي كه منجر به خشكي مو مي گردد مي توان به موارد زير اشاره نمود:

عوامل ارثي، عوامل هورموني، فصل زمستان، نوع شامپو، كمبود ويتامين، تغذيه نامناسب، سشوار با حرارت بالا، رنگ كردن مو، در معرض گردو غبار بودن، شانه هاي نامناسب و ..


پزشكان جهت درمان خشكي مو، موارد ذيل را توصيه مي كنند:


- كم كردن دفعات شست و شوي مو

- شست و شوي ساقه هاي مو با با نرم كننده هاي حاوي پروتيئن و ويتامين

- استفاده از كرم هاي مو

- ماساژ دادن پوست سر با روغن هاي گياهي ( بادام شيرين و. .. )

- استفاده از شامپو هاي مخصوص موي خشك و شامپوهاي حاوي پروتئين، انواع ويتامين، گلسيرين، عسل، رويال ژل، انواع روغن هاي گياهي و. ..


منبع: بيتوته



گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر     بؤلوم لر: سلامتي
آرشیو
سون یازی لار
یولداش لار
 
سایغاج
ایندی بلاق دا : نفر
بوگونون گؤروشو : نفر
دونه نین گؤروشو : نفر
بوتون گؤروش لر : نفر
بو آیین گؤروشو : نفر
باخیش لار :
یازی لار :
یئنیله مه چاغی :